logo

Această platformă este cofinanțată din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Investește în oameni!

Platformă Consiliere Antreprenorială

Acasă > Strategii promovare afacere – a treia parte

Strategii promovare afacere – a treia parte

Publicat pe de către: admin

Strategii de marketing

Conform specialiştilor există trei canale prin care se pot transmite mesajele:

Primul canal ar fi evenimentele speciale – implicare vedetelor în promovarea evenimentului şi a campaniei, pentru a atrage un număr cât mai mare de persoane.

Al doilea canal folosit pentru transmiterea mesajelor unei campanii este media controlata. Departamentul de comunicare, prin reprezentantul de relaţii publice şi-a exercitat controlul asupra conţinuturilor, asupra momentului şi a locului (plasarea) mesajului, prin intermediul materialelor comunicaţionale:

– newsletter, scrisori, broşuri, site-uri de Internet, recalme radio şi în cotidiane.

Al treilea tip de canal prin care se transmit ideile unei campanii este media necontrolate. În acest sector este implicat întregul sistem mass-media. De data aceasta, însă, relaţioniştii nu mai au control asupra informaţiei care ajunge la public. Jurnaliştii decid dacă, şi cum va fi publicat mesajul campaniei în materialul lor, urmărind criterii; ei decid unghiul de abordare a mesajului, în funcţie de gradul de interes general, de fluxul continuu al informaţiilor, sau de alte presiuni, interne şi externe – politica editorială, interesele manageriale, subiectivitatea de moment a jurnalistului. (Coman, 2001, pp. 100-101)

O dată stabilite şi tacticile, urmează fixarea calendarului: toate momentele care alcătuiesc campania şi toate datele stabilite pentru desfăşurarea acţiunii: data, ziua, ora la care este programată o acţiune şi timpul necesar pentru pregătirea şi desfăşurarea acesteia. Se alcătuieşte un grafic Gantt în care sunt trecute toate aceste elemente, cu termenele limită de predare. Aici sunt trecute activităţi precum tipărirea, imprimarea materialelor promoţionale, stabilirea câstigătorilor prin extragerea din tombolă, anunţarea acestora, invitarea lor să-şi ridice premiile, comunicarea evenimentelor către presă. Desigur, unele activităţi (imprimarea materialelor promoţionale, anunţarea jurnaliştilor) au necesitat mai mult timp decât cel planificat, în timp ce altele au beneficiat de mai puţin timp, s-au rezolvat mai repede decât se aştepta.

„Evaluarea reprezintă analiza sistematică a desfăşurării campaniei şi a rezultatelor sale.” În evaluarea generală a campaniei se vor analiza mai multe aspecte ale acesteia: evaluarea planului de campanie, evaluarea implementării, evaluarea impctului (după S. M. Cutlip, et alli).

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Informații similare