logo

Această platformă este cofinanțată din Fondul Social European prin Programul Operațional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Investește în oameni!

Platformă Consiliere Antreprenorială

Acasă > 10 sfaturi care te vor ajuta să demarezi afacerea la care visezi

10 sfaturi care te vor ajuta să demarezi afacerea la care visezi

Publicat pe de către: admin

Fiecare business la început de drum pornește de la o idee centrală în jurul căreia se conturează și evoluează o serie de idei complementare care, cu un strop de noroc se concretizează într-o afacere de succes. 

Întrebarea este care sunt pașii de urmat începând de la prima idee până la punerea acesteia în aplicare cu succes. Desigur ca o viziune clară asupra modelului de business pe care vrei să îl urmezi este de ajutor însă nu este suficientă pentru reușita, dacă aceasta nu este însoțită și de un plan bine stabilit.

Iți propunem mai jos 10 pași de urmat care te vor ajuta să iți transformi visul într-o afacere de succes:

1. Identifică avantajul competitiv. Trebuie sa ai o idee clară asupra caracteristicii unice prin care produsul sau serviciul tău diferă de restul produselor sau serviciilor existente pe piață.

Să presupunem ca ideea ta de afaceri este un nou concept de rețea socială prin care îți poți crea propria colecție de imagini pe care ceilalți să le poată distribui. Poți spune dacă este vorba despre Slideshare? Pinterest? Instagram? Trebuie deci să te diferențiezi. Dacă ideea ta nu este clar conturată, nu va atrage clienți pentru că aceasta nu este însoțită de nici un element de noutate care să le atragă atenția.

2. Identifică nevoile pe care produsul sau serviciul tău le satisface. Ii va ajuta pe clienți să își satisfacă o anumită nevoie într-un timp mai scurt? Vine cu funcționalități suplimentare sau este mai interesant? În cazul în care produsul sau serviciul tău nu se adresează unei nevoi specifice, atunci care ar fi motivul pentru care cineva ar cheltui banii pe el?

3. Folosești cuvinte clare, cu încărcătură puternică. Bâlbele nu au loc în acest stadiu al afacerii. Găsește cuvinte puternice cu care să îți descrii afacerea și evită jargoanele. Gândește-te la o descriere care să hrănească imaginația celui care citește și care să îi stârnească în același timp curiozitatea. Dacă nu reușești să îi încânți pe ceilalți cu ideea ta, șansele de reușită sunt aproape inexistente.

4. Fă-ți temele. Ești primul care aduce pe piața această idee sau există competiție? Documentează-te, participă la conferințe specifice industriei, cere sfatul experților și caută mentori. Fii operativ în a investi timp, efort și bani pentru a pune ideea în practică, nu ți-ar plăcea să ți-o ia cineva înainte.

5. Fă-ți temele din nou. Chiar dacă altcineva nu mai are ideea ta, există posibilitatea ca cineva să se adreseze aceleiași nevoi a clientului cu un produs sau serviciu similar. Fii atent la concurență și la afacerile tangențiale cu care ai putea concura pentru aceeași clienți. Gândește-te pe ce alte produse sau servicii oamenii ar cheltui bani în locul produselor sau serviciilor tale pentru a putea mai ușor să identifici acești competitori.

6. Setează publicul țintă. Nu este o strategie deloc bună să decizi că te adresezi “tuturor”. Care este publicul căruia îi dai cele mai multe șanse să îți încerce produsele sau serviciile din prima? Identifică persoanele care știu deja ce vor și la care vei ajunge ușor și persoanele care sunt greu de convins și la care trebuie să ajungi cu efort.

7. Indentifică care sunt resursele de are ai nevoie pentru a demara afacerea. Gândește-te de ce resurse ai nevoie și stabilește dacă poți porni afacerea în propriul garaj. De asemenea gândește-te dacă te poți descurca singur sau dacă ai nevoie de o echipă. Dacă ai nevoie de o echipă, ce fel de pregătire trebuie să aibă membrii echipei? Estimează de ce sumă de bani ai nevoie ca să pui afacerea pe picioare. Toate aceste aspecte trebuiesc avute în vedere înainte de a lua o decizie. Așteaptă-te să îți petreci mult timp cu documentarea, cu discuțiile cu furnizorii și specialiștii în domeniu.

8. Construiește un prototip. Este important să construiești un prototip în special în cazul produselor dar și în cazul serviciilor. În cazul în care oferi servicii, este important să ai o procedură scrisă a fluxurilor de lucru și a punctelor de interacțiune cu clienții. În cazul produselor, un prototip trebuie să fie funcțional, și trebuie să îndeplinească aspecte de funcționalitate, calitate și standarde de producție. Dacă nu poți avea acest prototip, este de ajutor măcar o schiță electronică a acestuia însoțită de specificații tehnice.

9. Fă calculele finale. Nici un plan nu este complet fără o analiză financiară riguroasă. Aceasta include previziuni realiste asupra veniturilor și costurilor care survin. Ar trebui să poți identifica momentul în care îți poți recupera investiția și în care începi să ai profit. Dacă ai nevoie de ajutor nu ezita să îl ceri specialiștilor.

10. Pune totul pe hârtie. Nu este vorba despre partea scrisă cu care te prezinți în fața posibililor investitori, este vorba despre planul de afaceri final care te vor ajuta să îți concretizezi ideea în afacerea mult visată. Ai nevoie de acest plan de afaceri pentru că te va ajuta să îți pui ideea în aplicare într-un mod organizat, însă trebuie să te aștepți la faptul că acest plan va suferi modificări pe parcurs.

 Sursa

 

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Informații similare